Personalo atrankos

Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų

2018 Gruodžio 12

Informacijos šaltinis Verslo žinios: https://bit.ly/2PbkswU

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per trumpiausią laiką, kad darbdavys spėtų priimti, o kandidatas nepersigalvotų, jos investuoja į didžiųjų duomenų analitikos sistemas ir įrankius, kad neigiamas atsakymas nenuviltų kandidato.

Svarbiausias personalo paieškos ir atrankos bendrovių darbo įrankis ir potencialių darbuotojų šaltinis – duomenų bazės, kuriose yra jų pačių sukaupta informacija: kandidatų profiliai, patirtis ir lūkesčiai. Informacijos daugėjant, laiko ją apdoroti mąžta, todėl reikia procesą kuo labiau automatizuojančių ir efektyvių įrankių.

Taip pat – priemonių, kurios išlaikytų ir kandidato susidomėjimą darbdaviu, nes sumažintų galimą nusivylimą gavus neigiamą atsakymą arba išvis negavus jokio.

UAB „Atrankos“, dirbanti su prekės ženklu „Atranka 360“, projektuoja naują įrankį, kurį prijungs prie bendros šešerius metus naudojamos verslo valdymo sistemos, kurioje telpa ir CRM, ir kandidatų duomenų bazė, ir kiti įrankiai.

Tikslina paiešką

Naujasis įrankis bus skirtas grįžtamajam ryšiui kandidatams teikti, kad jie žinotų, kuriame atrankos etape yra, ir nereikėtų spėlioti, ar tyla reiškia neigiamą atsakymą. Jei kompetencija neatitinka darbo vietos pasiūlymo, automatiškai bus pranešta, kad yra laukiami kitose atrankose, arba sužinos, koks yra kandidatūros statusas – kad ji dar svarstoma, taip pat kad CV yra perduotas darbdaviui ir laukiama jo atsakymo.

„Grįžtamojo ryšio suteikimas yra didelė problema ne tik Lietuvos rinkoje. Kai kandidato reikia, visi beldžiasi – rašo, prašo, kad tik jis atsakytų, bet jeigu atrankos jis nepraeina, kyla sunkumų pranešti atsakymą, kuris sukelia neigiamų emocijų. Dar kiti delsia, nes mano, kad vadovas gali persigalvoti. Kandidatai, susidūrę su tokia patirtimi, paskui nenori eiti į tas įmones. Darbo ieškantys žmonės yra ypač jautrūs grįžtamajam ryšiui, jie pasižymi dieną ir valandą, kada jiems žadėta paskambinti“, – sako Gintė Žilinskienė, bendrovės „Atrankos“ direktorė.

Pašnekovė teigia, kad papildomam bendros verslo valdymo sistemos įrankiui, kuriuo dabar kuriama techninė dalis, nereikės didelių investicijų. 6 metus naudojamą sistemą kūrė ir kas mėnesį atnaujina tie patys partneriai. Ponia Žilinskienė skaičiuoja, kad pastarajai sistemai tobulinti kasmet išleidžiama apie 10.000 Eur.

„Mūsų naudojama sistema yra visiškai autentiška, per 6 metus ištobulinta ir iki šiol nuolat atnaujinama, kad kandidatų, kurių vien savo duomenų bazėje turime 20.000, paieška būtų kuo greitesnė ir efektyvesnė, – kalba p. Žilinskienė. – Pastarieji jos atnaujinimai buvo susiję su Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu. Duomenų apsaugos pokyčiams kruopščiai ruošėmės pagal skirtingas situacijas, kaip kandidatas patenka pas mus. Norėjome kuo labiau automatizuoti procesus tiek mūsų atrankos specialistams, kad reikalingas kandidatas kuo greičiau atsirastų pirmuosiuose paieškos rezultatų puslapiuose, tiek kandidatams – kad užtektų mygtuko paspaudimo.“

Duomenų bazėje naudojamas paieškos mechanizmas veikia pagal verslo sritį, lygį – aukščiausias, skyriaus, projektų vadovas ar specialistas, esamas pareigas ir kandidato nurodytą norimą darbą.

„Tarkime, po pokalbio su atrankų specialistais paaiškėja dvi sritys, kuriose jis galėtų dirbti, tikslingai pažymime, kad galutiniame pokalbyje paaiškėjo, kad jis norėtų dirbti vyriausiuoju mechaniku gamybos įmonėje. Vadinasi, vėliau ieškant vyriausiojo mechaniko, sistema išmes 10 rezultatų, kandidatų, kurie dabar dirba vyriausiaisiais mechanikais arba būtent jais norėtų dirbti,“ – nurodo p. Žilinskienė.

Būtent dėl geresnių paieškos rezultatų nuosavoje duomenų bazėje, kad iškart būtų randami tinkamiausių kandidatų profiliai, investicijas į naujus įrankius skaičiuoja ir personalo konsultacijų UAB „Manpower Lit“.

Darbdavio atstovas – botas

Naujo įrankio poreikis susijęs su viena pagrindinių bendrovės veiklos sričių – personalo paieška paslaugų centrams: segmento, kuriame ir darbdaviai, ir kandidatai vieni kitiems atrodo panašūs. Božena Petikonis-Šabanienė, „Manpower Lit“ vadovė, sako, kad ne vienas toks klientas – paslaugų centras – Vilniuje per mėnesį priima 10 ir daugiau naujų darbuotojų, todėl konkurencija auga ir tarp darbdavių. Nepaisant organizacijos vertybinių skirtumų, jie kandidatams yra panašūs siūlomu atlygiu ir darbo specifika, kaip ir kandidatai jiems.

„Todėl atsirado laiko spaudimas: viena vertus, laikas, per kurį žmonės yra atrenkami, turi sutrumpėti, nes paslaugų centrai turi užtikrinti nuolatinį darbą ir nepertraukiamas operacijas. Kita vertus, Vilniuje vienu metu vyksta daug atrankų, kurios ištęsia laiką, nes, kas mėnesį mažėjant kandidatų, jų rasti ir pritraukti užtrunka ilgiau“, – kalba p. Petikonis-Šabanienė.

Pašnekovė nurodo, kad sutrumpėjo ir laikas, per kurį turi sureaguoti darbdaviai ir užmegzti ryšį su kandidatu, potencialiu nauju darbuotoju. Kitaip jis, nesulaukęs atsakymo, kaip dažniausiai ir nutinka, sutiks su kito darbdavio pasiūlymu, kurį gavo anksčiau.

„Todėl naujo technologinio sprendimo vertė – sutrumpinti laiką nuo kandidato aplikacijos iki pirmojo kontakto su juo“, – teigia p. Petikonis-Šabanienė.

Ji paaiškina, kad planuojama įdiegti priemonė turi du elementus: pirmoji dalis yra paremta „išmanaus pasirinkimo“ principu – išplečia atrankos funkciją, taikomą didžiųjų duomenų analitikoje. Antroji dalis – dirbtiniu intelektu paremti darbo interviu su botu.

„Kadangi vykdome daug panašių atrankų, turime labai daug informacijos iš ankstesnių procesų, o raktažodžiai padeda geriau ją apdoroti, nes žmogiškasis veiksnys atima daug laiko – kiekvienam atrankos specialistui užtrunka suprasti, kokius dar svarbius aspektus reikia įvertinti, o ši priemonė, naudodama didžiuosius duomenis, įvertina jau turimą istoriją, o to negali padaryti kiekvienas atrankų specialistas, – sako p. Petikonis-Šabanienė. – Kita dalis – darbo interviu perdavimas botui – jau turėtų dirbtinio intelekto elementų. Manome, kad rinka tam jau subrendusi. Silicio slėnyje atlikto tyrimo duomenimis, 20% apklaustųjų interviu su botu yra nepriimtina, kiti nurodo, kad jiems tinka, jei tai išsprendžia jų problemas, jei viskas sklandu. O paslaugų centrų kandidatai – jaunesnio amžiaus žmonės, besinaudojantys naujomis technologijomis.“

Pašnekovė skaičiuoja, kad sukurti įrankiui, kurio idėją suformulavo dalyvaudama SEB banko spartaus verslo auginimo programoje, reikėtų maždaug 500.000 Eur investicijų, todėl dabar detali sumanymo koncepcija yra vertinama.

Patiko, ką užrašėme? Pasidalink!

Gintė Žilinskienė

Gintė Žilinskienė

Mano LinkedIn paskyra
Daugiau įrašų...

Atranka socialiniuose tinkluose: