Personalo atrankos

Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius

2019 Vasario 14

Informacijos šaltinis Verslo žinios: https://bit.ly/2BC1ZnN 

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai keičiasi, todėl sugalvoti naujų sprendimų yra ne tik įmanoma, bet ir reikalinga.

Taikantys tokią ilgalaikę strategiją augina nuolatinių klientų gretas ir išvengia „partizaninių“ pardavimų, kai nauji verslo klientai perimami iš konkurentų.

Klaipėdos UAB „Atrankos“, dirbančios su prekės ženklu „Atranka 360“, kolektyvas kas pusmetį susirenka peržvelgti, kokias paslaugas siūlo ir ką dar nauja galėtų sukurti.

„Ieškome, kas tiktų darbdaviams, kandidatams, visuomenės poreikiams apskritai. Paslaugų tobulinimas paremtas analize ir grįžtamuoju ryšiu. Partnerių klausiame gyvai, esame įdiegę ir atsiliepimų sistemą interneto svetainėje. Bet prašome ne gražių ir teigiamų komentarų, bet tikrų nuomonių ir pastabų. Siekiame sinergijos tarp savo veiklos – to, ką darome, ir partnerių – tų, su kuriais dirbame“, – sako Gintė Žilinskienė, „Atrankų“ direktorė, kompaniją pradėjusi kurti nuo nuomoto darbo stalo ankstesnėje darbovietėje, verslo konsultavimo įmonėje.

Taip, įžvelgus įvairių mokymų trūkumą Klaipėdoje, įmonėje atsirado „Psichologijos mokykla 360“ – 9 modulių, 65 temų užsiėmimai, kurie apima sritis nuo asmenybės, bendravimo ar pokyčių valdymo psichologijos iki šeimos, vaikų, streso valdymo psichologijos.

Psichologijos mokykla, neskaičiuojant 54 žmonių fokus grupės, pradeda antrąjį semestrą, todėl didelių pajamų iš naujos verslo srities greitai nesitikima, tačiau p. Žilinskienė sako, kad mokymų populiarumas ir dalyvių įspūdžiai viršijo lūkesčius.

„Antrąjį pusmetį turime naujų lektorių, naujų temų. Klausiame mokymų dalyvių, ką galime patobulinti, o jie tikina, kad viskas puiku, tik prašo išlaikyti kokybės kartelę, – sako p. Žilinskienė. – Psichologijos mokymų negaliu pavadinti milžinišku verslu, kol kas dar vystymosi stadija, bet kol įmonėje sustiprėja nauja šaka, būtinai turi praeiti bent treji metai.“

Pritaikė darbdaviams

Paskutinė naujiena, kurią pasiūliusi Klaipėdoje ir Vilniuje padalinius turinti „Atranka 360“, atrodo, įspėjo verslo poreikius – pakopinė darbuotojų pritraukimo ir atrankos paslauga. Verslininkė sako kol kas pati su tokia paslauga rinkoje nesusidūrusi, o ir iš klientų reakcijos atrodo, kad paslauga yra neregėta, bet reikalinga. Ji paremta darbuotojų paieškos etapais ir „Atrankos 360“ specialistų aktyvumu – nuo to priklauso ir kaina.

„Darbdavys sutaupo laiko ir pinigų. Pradedame nuo pirminio darbuotojų pritraukimo ir atrankos etapo: įdedame darbo skelbimą ir užtikriname jo sklaidą, tai yra dalinė paslauga. Jei darbdavys randa reikalingą darbuotoją, tiek ir užtenka, vadinasi, jis sumoka tik už pirmąjį etapą. O jei matome, kad kandidatų nepakanka, reikia daugiau mūsų veiksmų, pereiname į kitą etapą – dalinę plius paslaugą: ieškome kandidatų duomenų bazėse, kalbiname juos. Bet jeigu ir čia nepavyksta – pereiname į kitą – visos atrankos etapą, kai prasideda galvų medžioklė, kalbiname konkrečius žmones“, – pakopas išvardija p. Žilinskienė.

Ji priduria, kad įmonėms, kurios pačios turi personalo specialistų, pakopinė atranka leidžia jų personalo vadovams susitelkti į tiesioginį darbą – darbuotojų ugdymą, sudėtingų situacijų sprendimą.

„Tada mažiau darbuotojų paliks įmonę ir ji nebus nuolatinėje personalo paieškos būsenoje, – apibendrina p. Žilinskienė. – Nauja paslauga suteikia laisvės įmonės personalo vadovui skirti laiko darbams, kurie neša didžiausią vertę – žmonėms reikia dėmesio. Ne veltui užsienio versle kuriamos naujos pareigos, tokios kaip žmonių gerovės ambasadorius, kuris pirmiausia turi padėti gerai jaustis, nes tada bus geri ir rezultatai.“

„Atrankos 360“ interneto svetainėje nurodoma, kad daugiau kaip 90% klientų ir yra ilgalaikiai partneriai. Ponia Žilinskienė pratęsia statistiką dar vienu skaičiumi – 30% – tokia dalis kandidatų, turėjusių reikalų su „Atranka 360“, rekomenduoja įmonę darbdaviams arba naudojasi jos paslaugomis patys tapę vadovais.

„Jie dalyvavo atrankose, bet net ne mes padėjome jiems įsidarbinti, o jie sugrįžta, – sako p. Žilinskienė. – Mūsų filosofija – atstovauti ne tik darbdaviui, bet ir kandidatui. Siekiame įsiklausyti į jo poreikius, kad jis atsivertų. Tai – pagrindinė sąlyga. Būna darbo pokalbių, kurie kelia stresą, kurio vedėjas yra arogantiškas. Jeigu bus, kas „gaudo“ žmogų, kas užduoda suktus klausimus, tada žmogus ir „bėgs“.“

Rekomendacijomis paremtas ir kitų įmonės paslaugų auginimas – atsiliepimai iš lūpų į lūpas atveda naujų „Psi­cho­logijos mokyklos 360“ dalyvių, taip pat – profesinio orientavimo paslaugos ieškančių tėvų su mokslų kryptį besirenkančiais vaikais.

Dirbtinai klientų nedidina

Vakarų Lietuvos regione „Atranka 360“ turi per 100 nuolatinių klientų, nuo 2014 m. Klaipėdoje veikianti bendrovė, antrus metus turi padalinį ir Vilniuje. Verslininkė neslepia, kad sostinėje norėtųsi greitesnio augimo, tačiau čia didesnė ir konkurencija. Tačiau dirbtinai skyrius neauginamas, naujų darbuotojų taip pat numatoma tada, kai padaugės klientų.

Klaipėdiečiai skyrių Vilniuje atidarė dėl klientų – daugėjant nuolatinių klientų, kurie turi padalinius ir uostamiestyje, ir sostinėje, „Atrankos 360“ specialistams darėsi nepatogu važinėti atlikti atrankų iš Klaipėdos, taip pat į klaipėdiečius kreipėsi Vilniaus įmonės.

Verslininkė sako, kad naujas paslaugas pasiūlo dėl to, kad turi ilgalaikę verslo strategiją.

„Mūsų versle svarbiausia pasitikėjimas ir reputacija, turi būti išskirtinis ir pritraukti klientų. Tada nereikės negražių, „partizaninių“ pardavimų, kai klientus bandoma perimti iš konkurentų“, – apibendrina p. Žilinskienė.

 

Patiko, ką užrašėme? Pasidalink!

Gintė Žilinskienė

Gintė Žilinskienė

Mano LinkedIn paskyra
Daugiau įrašų...

Atranka socialiniuose tinkluose: