Personalo atrankos

Nuobodus interviu seniai nebemadingas

2020 Balandžio 22

Keičiasi atrankos specialistų kartos bei požiūris ir į darbo pokalbius. Vis daugiau "sustabarėjusių interviu" lieka užmarštyje. Kartantinas paskatino nestandartinių darbo pokalbių renesansą. Naujausios tendencijos pabrėžia tai, kad ypatingai svarbu: 

1. Per trumpą laiką kiek įmanoma išsamiau pažinti kandidatą;

2. Sukurti teigiamą santykį;

3. Padėti kandidatui įsivertinti – ar darbo pobūdis jam - tinkamas.

Tyrimais įrodyta, kad darbdaviams labiau rūpi paties kandidato asmenybė, nei jo turima  patirtis, kompetencijos. Todėl išskirtinai didelis dėmesys per darbo pokalbį skiriamas išsiaiškinti „minkštiesiems įgūdžiams“ (soft skills) – asmeninėms kandidato savybėms, bendravimo įgūdžiams. Pagaliau ir pačiai komandai, kuriai reikės kartu dirbti su naujai priimtu darbuotoju,  labai svarbu, kaip žmogus elgsis, kiek bus įsitraukęs į komandą, o gal labiau linkęs dirbti individualiai, kiek jis smalsus, prisitaikantis, prisiderinantis prie kolegų bei kintančių aplinkybių. 

  • Kaip atrankų specialistas įvertina kandidato asmenines savybes? Gal būt esate skaitę vieną kitą patarimų straipsnį „kaip tinkamai atsakyti į pagrindinius interviu klausimus“ ar „su šiais atsakymais tikrai gausi darbą“. Tradiciniai interviu  ne visada iki galo atlieka savo darbą. Remiantis „LinkedIn“ ataskaita, kurioje apklausta daugiau nei 9 000 įdarbinančių vadybininkų, tradicinė interviu technika turi daug trūkumų. Pavyzdžiui, norint tinkamai įvertinti „minkštuosius įgūdžius“ ir suprasti kandidato silpnybes, nepakanka tik paprašyti jo išvardinti savo silpnybes. Kad būtų galima susidaryti teisingą įspūdį, reikia mokėti ,,patraukti už teisingų siūlelių’’, t.y. - užduoti tinkamus interviu klausimus. Tačiau net ir tuomet lieka tikimybė, kad atrankų specialistas susidarė klaidingą įspūdį, atsiranda tikimybė pasireikšti šališkumui.

Štai kodėl daugelis žmogiškųjų išteklių specialistų pradėjo eksperimentuoti su novatoriškais interviu metodais. Interviu vedimo stilius bei  vietų pasirinkimas – tapo labai įvairus. 

  • Vieni taiko tokią praktiką, kuomet pakviečiama kartu pavalgyti, atsigerti kavos. Tai unikali galimybė stebėti kandidatus kasdieniškesnėje aplinkoje, įvertinant kandidatų bendravimo ir socialinius įgūdžius, geriau juos pažinti, suprasti kandidato asmenybę. Neformalus santykis su kavos puodeliu sukuria pasitikėjimo, draugiškumo, atsipalaidavimo jausmą renkantis tiek darbą, tiek darbuotoją. 
  • Kiti mėgsta sukelti ir šiek tiek šokonepatogumo. Vienas iš pavyzdžių - iš anksto su padavėju suderinta konfliktinė situacija - supainiotos sąskaitos, kurios metu stebima, kaip elgsis kandidatas. Kaip reaguos? Ar aiškinsis? Kaip tai darys – atsitrauks, vengs, dalyvaus? Daimler AG (Mercedes-Benz ženklo) kompanija mėgsta savo kandidatus kalbintis mašinoje, galinėje sėdynėje, važinėjant ir neturint tiesioginio akių kontakto. Jie per veidrodėlį stebi kandidato reakcijas, kūno kalbą. 
  • Interviu gali vykti vaikščiojant po parką, ar prie jūros gurkšnojant kavą. Tokiomis aplinkybėmis kandidatas ir atrankų specialistas gali daug greičiau sukurti ryšį, o kandidatui sukuriamos salygos atsiskleisti - be įtampos. Šis interviu ypač tinkamas karantino metu!
  • Pastaruoju metu technologijų panaudojimą interviu atlikimui turbūt reikėtų priskirti prie vienintelio interviu metodo, o ne prie nestandartinio būdo. Kita vertus, kol aplinkybės nevertė, šis metodas buvo naudojamas ne visų. 
  • Vis populiarėjanti praktika - kandidatus supažindinti virtualioje 3D darbo aplikoje, į kurią jis kandidatuoja. Tai matydamas kandidatas jaučiasi saugiai jau pirmo pokalbio metu. Mažiau blaškosi – juk visi mes ieškome aplinkos, kurioje jaustumėmės  saugiai bei komfortiškai.
  • Iš anksto įrašyti video prisistatymai – dar viena alternatyva klasikiniam interviu. Atranka360 patirtis leido įsitikinti, kad video interviu privalumas yra taupomas laikas - tiek atrankų specialisto, tiek pačio kandidato. Vieną kartą aiškiai pristatant savo patirtį, įgūdžius bei gebėjimus, išdėstant lūkesčius, to nereikia kartoti vis vaikštant po darbo pokalbius. Procesas paprastas – nusiųsti video apie save ir šiuo vienu veiksmu susikurti sau platesnį galimybių ratą. 
  • Bene populiariausia naujoviška interviu technika yra darbo modeliavimas. Turbūt teko girdėti jau anekdotu tapusią situaciją, kuomet darbo pokalbio metu kandidato prašoma parduoti rašiklį. Kitaip tariant, naudojant šią interviu techniką, neprašoma kandidatų papasakoti apie savo įgūdžius. Vietoj to tiesiogiai stebimi kandidatų įgūdžiai ir rezultatai. Darbo modeliavimas taip pat naudingas ir kandidatams, nes gali išbandyti darbą ir pažiūrėti, ar jis jiems tinka ir patinka! 
  • Dabar tampa populiaru sujungti keletą šių technikų į vieną – po interviu pakviesti kandidatą praleisti keletą valandų darbo vietoje ar namuose atlikti vieną iš užduočių, kokias reikėtų kasdien daryti darbe. Taip kandidatui suteikiama galimybė „pasimatuoti“ darbą, susipažinti su komanda. Tai ne tik leidžia atrankų specialistui įvertinti kandidato tinkamumą darbo vietai, bet suteikia ir kandidatui galimybę žvilgtelti į darbo „užkulisius“. Juk dažnai, dalyvaudami darbo pokalbyje, matome tik fasadą – standartinėmis frazėmis aprašytą darbo vietą ir besišypsančią administratorę.

O kuris interviu variantas būtų priimtiniausias Jums? Ar teko būti kokiame nestandartiniame interviu? Pasidalinkite savo patirtimi, rašykite Jurgita@atranka360.lt - busiu labai dėkinga:)

Patiko, ką užrašėme? Pasidalink!

Jurgita Paičienė

Jurgita Paičienė

Mano LinkedIn paskyra
Daugiau įrašų...

Atranka socialiniuose tinkluose: