Ieškote darbo ir peržiūrite skelbimus? Tikriausiai Jūsų dėmesį atkreipė tai, jog kai kurios įmonės neatskleidžia savo pavadinimo darbo skelbime. Pirma mintis – ar su ta įmone kažkas yra negerai? Juk jei neturi ko slėpti, tai drąsiai afišuojiesi, ar ne?
Visgi daugeliu atvejų galima paaiškinti, kodėl įmonė nenurodo savo pavadinimo darbo skelbime ir tos priežastys būna visiškai logiškos.
Daugiau samdomų darbuotojų dažnai reiškia plėtrą. Ne visada įmonėms naudinga pasiskelbti, jog vykdo plėtros projektą dar jo nepradėjus ir taip informuoti savo konkurentus, kur link įmonė kreipia savo veiklą, kokias naujas rinkas planuoja užkariauti ir pan.
Pavyzdžiui, tik Kaune specializuotais gurmaniškais maisto produktais prekiavusi įmonė pradeda ieškoti pardavimų vadovo Klaipėdoje. Visiems, panašių įmonių savininkams Klaipėdoje, tai būtų ženklas pasiūlyti savo klientams geresnes sąlygas ir užsitikrinti ilgalaikes sutartis šiai įmonei dar nespėjus pradėti veiklos
Situacijų, kai vienu metu pradedama ieškoti darbuotojo į dar dirbančio žmogaus vietą, pasitaiko labai dažnai. Priežastys būna labai įvairios: nebepasitikima, nerodo rezultatų, bet užima labai svarbią rolę įmonėje arba norima pažiūrėti, ar rinkoje yra geresnių už jau esamą darbuotoją (galbūt po to nuspręs jo visgi neatsisakyti).
Galimų scenarijų, kai yra nuspręsta pakeisti esamą darbuotoją, bet jis dar neinformuotas, gali būti ne vienas. Galbūt jį informuos kelių dienų bėgyje, galbūt po savaitės. Bet kuriuo atveju, situacijų, kai vienu metu pradedama ieškoti darbuotojo į dar dirbančio žmogaus vietą, pasitaiko. Tai gali būti viena iš priežasčių neskelbti įmonės pavadinimo.
Kai kurioms įmonėms žmonių samdymas tapo nuolatiniu procesu. Tačiau kartą kandidatavus, antrą kartą jau nebesinori vėl kreiptis į tą pačią įmonę, kurios atrankoje jau kartą buvai atmestas. Todėl kompanijos, kurios turi atrankų poreikį toms pačioms pozicijoms, retkarčiais paskelbia konfidencialius skelbimus, kad pritrauktų tuos pačius kandidatus.
Pavyzdžiui, prieš pusę metų atrankoje į buhalterės poziciją buvo sulaukta daug kandidatūrų. Deja, tuo metu tereikėjo vieno specialisto. Dabar atsirado poreikis dar vienam ir norėtųsi sulaukti tokių pačių gerų kandidatų. Tačiau, jei kartą aplikavote, bet norimos pozicijos negavote, ar bandytumėte dar kartą po pusės metų? O jei nežinotumėte, kad tai - ta pati įmonė, tačiau labai patiktų darbo skelbimas? Tikriausiai ilgai nesvarstytumėte.
Ši priežastis tampa aktuali, kai įmonė vis kartoja tos pačios pozicijos atranką. Tokio paties specialisto samdymas gali rodyti didelę darbuotojų kaitą įmonėje ir sukurti nepatrauklios darbo kultūros įspūdį. Arba gali reikšti ir visiškai objektyvias priežastis: pvz., įmonėje labai greitai daroma karjera ir jauni specialistai pereina į aukštesnes pozicijas.
Kitas pavyzdys, kuomet vienas darbuotojas išeina į pensiją, į jo vietą priimtas nusprendžia išvažiuoti į užsienį, tuo pačiu metu analogiškoje pozicijoje dirbanti kolegė išeina į motinystės atostogas... Stebėdami iš šalies tikrai pagalvotume, jog šis darbdavys darbuotojus negailestingai keičia kas kelis mėnesius ir vargu, ar siūloma pozicija atrodytų patraukliai. Tokiu atveju įmonei naudingiau paslėpti pavadinimą. O į pokalbį pakviestiems kandidatams jau galima asmeniškai paaiškinti kodėl ir kaip atsirado laisva darbo vieta.
Jūs net neįsivaizduojate kiek kartų per dieną gali suskambėti darbo skelbime nurodytas telefonas. Klausimai gali būti nuo „ar pozicija dar laisva?“ iki „kur pas jus ateiti darbo pokalbiui?“. Tokie ir panašūs klausimai atkeliauja ir el.paštu. Paklausimai gali keliauti skirtingiems įmonėje dirbantiems žmonėms - šis srautas nukrypsta į administratorę, o kartais ir patį vadovą.
Jeigu už atrankos vykdymą atsakingas vienas žmogus, natūralu, kad kandidatus norisi nukreipti būtent jam. Tai gali būti ir labai dažnai yra viena priežasčių, kodėl nėra skelbiamas įmonės pavadinimas.
Kartais mokymuose „kaip ieškoti darbo" duodamas patarimas kreiptis tiesiai į įmonės vadovą su savo CV. Tačiau tai ne visada bus tinkamas kelias. Jeigu įmonė atrankos vykdymui pasisamdė išorinį specialistą ar atrankų įmonę, o Jūs savo CV išsiuntėte ne skelbime nurodytu kanalu, negalite būti tikras, kad Jūsų kandidatūra apskritai pateks tarp svarstomų. Jūsų CV atsakingas žmogus gali tiesiog nepamatyti. Jūsų CV gali tiesiog pasiklysti.
Jeigu norisi parodyti savo motyvaciją, asmeniškai prisistatyti, pakomentuoti keliais žodžiais savo tinkamumą pozicijai – pridėkite prie CV trumpą motyvacinį laišką. Jaučiate, kad Jums to negana? Paskambinkite ar parašykite nurodytam atrankų specialistui po kelių dienų išsiuntus CV. Tačiau Jūsų gyvenimo aprašymas vis tik turi keliauti skelbime nurodytam asmeniui, o ne įmonės vadovui.
Kai įmonė paskelbus darbo skelbimą ir nurodžius savo pavadinimą nesulaukia nei vieno CV, dažnu atveju nusprendžiama išbandyti ir slaptą kelią. Tačiau praktiškai – labai abejojame, ar toks sprendimas pasiteisina. Jeigu įmonės reputacija tokia bloga, kad kandidatai nenori siųsti savo CV, tai ir kandidatavę į slaptą skelbimą, išgirdus įmonės pavadinimą, galiausiai nesutiks dirbti. Tad rezultatas iš esmės bus tas pats.
Kandidatuodami į poziciją su paslėptu įmonės pavadinimu, kandidatai visada gali paklausti atrankų specialisto kokia tai įmonė. Tačiau specialistas ne visuomet galės atsakyti, kartais ši informacija atskleidžiama tik tiems kandidatams, kurie jau yra kviečiami į pokalbius. Viskas priklauso nuo susitarimo su įmone ir konfidencialumo lygio.
Todėl ne visada paslėptas įmonės pavadinimas = bloga, nepatraukli įmonė. Jei pozicija patinka – kandidatuokite nekreipdami dėmesio į paslėptą pavadinimą, juk visada spėsite atsisakyti darbo pasiūlymo, jei įmonė pasirodys nepatraukli. :)
Kviečiame skaityti "Netinkamo sprendimo atrankoje kaina" straipsnio tęsinį, kuriame Personalo paieškos ir atrankos kompanijos “Atranka360&r
Ar žinojote, jog kai Jums nuobodu, turite dvi išeitis. Viena - naudinga, o kita žalinga, arba nieko gero Jums neduodanti.