Personalo atrankos

Įmonių Rekvizitai.lt paskyros. Employer Branding tyrimo įžvalgos.

2022 Rugsėjo 27

2022 metais vasarą įgyvendinome Employer Branding tyrimą, t.y. gilinomės į keletos įmonių išorinę komunikaciją ir jų, kaip darbdavio, įvaizdį viešojoje erdvėje. Kaip tai darėme? 

  • Nagrinėjome viešus darbo skelbimus, socialinių tinklų paskyras, atsiliepimus Rekvizitai.lt ir kituose tinklalapiuose.
  • Į tyrimą įsitraukė net 178 kandidatai (dėkojame jiems už įžvalgas)!
  • Dirbome kartu su profesionalia marketingo komanda!
  • Atskleidėme darbdavių įvaizdžio spragas ir stiprybes 3D - personalo specialistų akimis, marketingo specialistų ir kandidatų, kurie dabar ar neseniai ieškojo darbo.

Informacijos labai daug, todėl ją pateikiame atskirais įrašais. Tęsiame apibendrintas įžvalgas apie Rekvizitai.lt portale randamą informaciją. Rekvizitai.lt –jau tampa pagrindiniu informacijos šaltiniu visiems – ir klientams, ir konkurentams, tuo labiau ir kandidatams. 75% kandidatų prieš siųsdami gyvenimo aprašymą, patikrina darbdavio duomenis šiame tinklapyje. Kokia informacija kandidatams aktualiausia, į ką jie kreipia dėmesį, kas sukelia abejones? Dalinamės pastebėjimais, kuriais pasinaudoję galėsite patobulinti savo Rekvizitų paskyrą. 

  1. Pirmiausia - atlyginimai ir atlyginimų mediana. Į šiuos duomenis kandidatų dėmesys - stipriausias.
  • „Žiūriu į atlyginimus, nes skelbimuose dažnai darbdaviai meluoja“, 
  • „Vidutinė alga (kodėl moterų ir vyrų algos bruto taip ženkliai skiriasi?)“, 
  • „Moterų atlyginimas mažesnis nei vyrų. Tikriausiai ten labai mažai vadovaujančių moterų.“
  1. Labai svarbu kompanijos pajamos/grynasis pelnas/nuostolis/skolos. Atidesni kandidatai mėgsta pasigilinti ir į įmonės finansinius rodiklius. Taip pat kandidatai kreipia dėmesį į nedidelį įmonės pelną. Jiems tai – pavojaus signalas. Todėl jei įmonės investuoja, gerai būtų pateikti tokią informaciją. Iš karto būtų aišku – kur nukreipiamas pelnas.
  • „apyvarta, iš balanso ilgalaikis turtas ir trumpalaikis. Iš šių rodiklių matosi įmonės stabilumas.“
  • “skolos - patikimumo rodikliai „nes reikia išsiaiškinti ar mokami visi mokesčiai ir imonė nėra nuostolinga dėl ko gali nukentėti dirbant pajamos ar rizika prarasti darbą“.
  • „pagal finansus bandau suprasti ar įmonė yra patikima ir turi potencialo ateityje”
  • “Būtinai tikrinčiau skolų informaciją ir ar nebuvo informacijos apie vėluojančius atlyginimus”.
  1. Tuomet tikrinami vertinimai ir atsiliepimai. Kaip įmonė reaguoja į šiuos atsiliepimus, taip pat yra svarbi informacija kandidatui. Todėl atsakinėkite į neigiamus atisliepimus! 
  • „Svarbu žmonių kurie dirbo atsiliepimai“, 
  • „Mažas vertinimo reitingas.“
  • “Kaip įmonė reaguoja į šiuos atsiliepimus, taip pat yra svarbi informacija, jei noriu kandidatuoti”
  • „Daug pasako apie įmonės veiką.“
  • “Atsiliepimai. Visada pasižiūriu į atsiliepimus, ir ypatingai atkreipiu dėmesį į gerus atsiliepimus, nes dažnai žmonės iš piktumo ar susierzinimo parašo blogą atsiliepimą, bet, kad parašytų gerą, įmonė turi palikti tikrai gerą įspūdį.”
  1. Kandidatai tikrina ir įmonės amžių. Paprastai “senesnės įmonės” – vertinamos patikimiau. 
  • „įmonės gyvavimo laiką. Pagal tai galima susidaryti nuomonę ar ji pakankamai solidi“,
  • „kiek laiko gyvuoja įmonė“.
  1. Labai svarbu - darbuotojų kaita. Pasitikrina ir kolektyvo sudėtį. Vieniems patinka mažos ir šeimyniškos įmonės, kitiems didelės korporacijos, čia jau pagal individualų skonį. Tačiau visiems prieš akis pradeda plėvesuoti „raudona vėliava“ , kuomet pamato įmonėje didelę darbuotojų kaitą.  
  • „Darbuotojų skaičius, dėl to kad svarbu žinoti koks darbo mąstas“.
  • “Jei pamatau didelę kaitą – kyla klausimas, kas su įmone negerai?”
  1. Informaciją apie direktorių. Kam svarbu kompanijos lyderis – nepatingės surinkti ir platesnės informacijos apie direktorių. 
  • "pagooglinčiau" jį - koks jo profesinis kelias, kokiose įmonėse dirbo (duotų daug suprasti apie kuriamą darbo modelį), kaip pasisako viešai.“
  • „Būtinai patikrinčiau informaciją apie jį Linkedin/ FB-e ką ir kaip komunikuoja“.
  1. Kai kuriems kandidatams ypatingai svarbu – darbovietės adresas. Todėl jei turite galimybę, prirašykite šalia juridinio adreso ir realios darbo vietos adresą. 

Pastebėjome, jog kandidatai bando atspėti apie įmonės kultūrą iš statistinių duomenų. Kandidams nereikėtų spėlioti, jei pateiktumėte apie tai informacijos – galima pasinaudoti nuotraukų, video įkėlimo funkcija. Vizualinė informacija suveikia greičiau ir geriau nei skaičiai. Papildykite Rekvizitų paskyrą išsamesniu veiklos aprašymu. Absoliuti higiena - įkelkite įmonės logotipą.

Žinant ko kandidatai ieško, galite iš anksto pasirūpinti, kad jiems aktualią informaciją pasiekti būtų lengva. O žinant smalsesniųjų tolesnį gilinimosi kelią, jame galite palikti paruoštos informacijos. 

Patiko, ką užrašėme? Pasidalink!

Gintė Žilinskienė

Gintė Žilinskienė

Mano LinkedIn paskyra
Daugiau įrašų...

Atranka socialiniuose tinkluose: