Personalo atrankos

Darbo skelbimai. Employer Branding tyrimo įžvalgos.

2022 Rugsėjo 27

2022 metais vasarą įgyvendinome Employer Branding tyrimą, t.y. gilinomės į keletos įmonių išorinę komunikaciją ir jų, kaip darbdavio, įvaizdį viešojoje erdvėje. Kaip tai darėme? 

  • Nagrinėjome viešus darbo skelbimus, socialinių tinklų paskyras, atsiliepimus Rekvizitai.lt ir kituose tinklalapiuose.
  • Į tyrimą įsitraukė net 178 kandidatai (dėkojame jiems už įžvalgas)!
  • Dirbome kartu su profesionalia marketingo komanda!
  • Atskleidėme darbdavių įvaizdžio spragas ir stiprybes 3D - personalo specialistų akimis, marketingo specialistų ir kandidatų, kurie dabar ar neseniai ieškojo darbo.

Informacijos labai daug, todėl ją pateiksime atskirais įrašais. Pradedame nuo apibendrintų įžvalgų apie darbo skelbimus.

Kuomet rinkoje darbo pasiūlymų - daugiau, nei ieškančiųjų darbo, natūralu, jog kompanijos nori išsiskirti!  Tą ir padarė sukurdamos patrauklius su išskirtiniu dizainu skelbimus. Tačiau dėmesį patraukiančios atributikos nebeužtenka. Norint pritraukti žmogų, kuris jūsų kompanijoje jausis kaip žuvis vandenyje, o ne kaip medyje, visas dėmesys turi būti nukreiptas – SKELBIMO TURINIUI.

Ko labiausiai pasigedome analizuodami darbo skelbimus?

  • Konkretumo, tikslumo. 

Darbo skelbimuose vyraujanti tendencija - ypač daug abstrakcijos ir nutylėjimo. Pranašumą įgauna tos kompanijos, kurios kalba konkrečiais faktais ir daiktus įvardina tikraisiais vardais -  darbo skelbimas tampa išskirtiniu, unikaliu, patraukliu kandidatui. 

Pavyzdžiui: 

„Suteiksime savirealizacijos ir asmeninio tobulė̇jimo galimybes“ – ar kalbama apie konkretų biudžetą, skirtą individualiems mokymams? Ar tai užuomina, kad projektų vadovas gaus didžiulę atsakomybę ir turės greitai pats tobulėti mokydamasis iš savo klaidų?

„Pasiūlysime patrauklų papildomų naudų paketą” – reiktų išvardinti tas naudas arba pateikti nuorodą į įmonės svetainės internetinį puslapį, kuriame jos būtų aprašytos.

  • Iliustracijų su realiais, darbą atspindinčiais, pavyzdžiais.

Iki šiol darbdaviai mėgsta tiesiog išvardinti kandidato pageidaujamas asmenines savybes (darbštus, atidus, atkaklus ir pan.). Tačiau tie darbdaviai, kurie įvardina, kokio konkretaus elgesio tikisi ir pateikia tai realaus pavyzdžio pagalba, daug stipriau sukuria aiškumo jausmą. 

Pavyzdžiui:

“Nepavykus iš pirmo karto, mes tikimės, kad nenuleisite rankų ir toliau kursite bei ieškosite išskirtinio gaminio skonio Azijos rinkai”. Ši konkreti iliustracija daug stipriau ir aiškiau nei viena įvardinta asmeninė savybė „atkaklumas“, atskleidžia atkaklumo svarbą darbe. 

  • Išskirtinių ir unikalių naudų pristatymo visame darbo skelbime, o ne tik “įmonė siūlo” laukelyje.

Tradiciniai naudų aprašymai mažai kuo beišskiria poziciją. Tačiau įmonės, kurios pateikia išsamius projektų ar veiklos pristatymus: su kokiais projektais bus dirbama, kokioje rinkoje, kokia jų nauda ir pan., visada laimės daugiau ir tikslingesnių kandidatų. Daugelis kandidatų teigė, jog išsamus įmonėje vykdomų projektų pristatymas  –gali tapti atskiru traukos elementu. 

Pavyzdžiui: 

„Jūsų laukia Skandinavijoje vystomi NT projektai. Būtumėte atsakingas (-a) už valstybinės reikšmės objektų statybą. Esame laimėję ligoninių statybos konkursus ir t.t.“

Taip pat sveikintina praktika, kuomet kompanijos savo teikiamus privalumus „iškelia“ ir pozicijos pavadinime pvz. „Logistikos vadybininkas (-ė) - galimybė greitai užimti aukštesnę poziciją“.

  • Išsamesnės informacijos apie finansinį atlyginimą.

Pastebėjome ir gana ribotą informacijos pateikimą dėl finansinio atlygio paketo. Uždari rėžiai kandidatui rodo, kad šiuo klausimu diskusijų turbūt nebus. Tačiau kompanijos, kuriose jos galimos, pamini skelbime, jog bus atsižvelgiama į patirtį/derinama su kandidatais individualiai ar pan. Dar patraukliau, kuomet paminima, jei yra priedų galimybė – už sėkmingą projektą, už metinius gerus įmonės rezultatus, už papildomas pastangas/viršvalandžius.

  • Vieningos komunikacijos. 

Tai - sunkiausiai išpildomas, bet stipriausiai darantis įtaką kandidato sprendimui, efektas. Dažniausiai neįmanoma “užčiuopti ir pagauti” to unikalaus identito ir nuoseklios komunikacinės linijos,  vyraujančios skirtinguose kanaluose (www, soc. tinklai, darbo skelbimas ir pan.). Susidaro trūkinėjamos žinutės įspūdis. Pagal atlikto tyrimo rezultatus tapo aišku, jog tik ne daugelis kompanijų supranta kad kompanijos misija, vizija, tikslai, vertybės – ne tušti žodžiai, o reali, ilgalaikė strategija, kuri turi būti “įausta” visuose įmonės komunikacijos, realaus gyvenimo aspektuose ne išimtis ir darbo skelbimo turinyje.

Pavyzdžiui:

Darbo skelbime matėme komandinio darbo, atvirumo, tobulėjimo bei vieningo įmonės tikslo vertybes, kurios lygiai taip pat atsispindėjo ir internetinėje svetainėje, bei visose kitose komunikaciniuose kanaluose.

Kaip pasitikrinti ar gerai parašytas darbo skelbimas?

Nuėmę logotipą ir visus dizaino elementus, palikę tik tekstą, duokite darbo skelbimą paskaityti kolegoms. Jei jie atpažins, kad tai jų kompanijos skelbimas ir užtikrintai sakys, jog tai, kas aprašyta yra apie mus - reiškia darbo skelbimo turinys išsiskiria ir pritrauks tik Jūsų kompanijai tinkamiausius žmones. 

Nerašykite darbo skelbimo visiems. Rašykite tam vieninteliam kandidatui, kurį ir norite pritraukti. Vizualizuokite, bus lengviau rasti tinkamus žodžius. Prisiminkite – jei darbo pasiūlymo tekstas tinka visiems – reiškia jis netinka niekam. 

Daugelis HR srityje dirbančių žmonių sako, jog darbo skelbimų kūrimas - bene nemėgstamiausia jų personalo paieškos ir atrankos dalis. Jaučiatės panašiai? Specialaus įrankio pagalba, nustatančio kompanijos vertes, Jūsų darbo skelbimai neš tokią naudą, kokią ir turėtų – pritraukti tą vienintelį ir tinkamą kandidatą, kurio Jums ir trūksta!

 

Susiekime, papasakosime plačiau.

Patiko, ką užrašėme? Pasidalink!

Gintė Žilinskienė

Gintė Žilinskienė

Mano LinkedIn paskyra
Daugiau įrašų...

Atranka socialiniuose tinkluose: